HTML

Translate it

The English version is not as bad as it could be... it's worth a shot anyway.

Turbán

Törökország, Ankara, Erasmus ... kalandok a közel-keleten. METU építész kar fél évig... élet, kultúra, utazás, middle east

Friss topikok

  • csillllla: én pakoltam át a portfóliód :) ügyesen átraktam.... mond azt majd libanonban egy katonának, h "atv... (2009.01.24. 00:09) Jelt adok
  • csillllla: nordsee is van a westendben. mikor jössz haza gás? mi lesz a kivitel vizsgával?:) cs (2009.01.21. 12:34) Újévi Istanbul és munka
  • öcséd: már jócskán elmúlt a buék. irj valami ujat, hogy kommentelhessek. (2009.01.05. 02:25) BÚÉK!!
  • Gás: azt most így bekommentelem gyorsan, hogy itt zuhog a hó, és 24.-e van.. azért ez vicces... és a sz... (2008.12.24. 01:06) Kis életjelet adok, hátha valaki aggódik … :)
  • nyoszika: enmar elvesztettem a fonalat es minden lanyt ludmillanak hivok magamban es lengyelnek gondolok... (2008.12.14. 23:09) Utazgatás nyugaton

2008.10.02. 23:08 Gás

Mardin-Hasankeyf (Kurdisztán túra 2. rész)

Nem fogok sokat írni... le se lehet írni amiket itt látunk...Mardin a szír határ melletti város, és Hasankeyf a kis-kappadokia.

Mardinban töltöttük a délelőttöt; utolsó hegy Mezopotámia előtt, egy máig használt erőddel a tetején. Dél körül kitaláltuk, hogy ha már eddig eljöttünk, nézzünk még meg pár érdekes nevű helyet, így jutottunk át Hasankeyf-be...(egy tankos útblokád-ellenőrzés után)... csak egy romos hídról láttunk képeket, nem gondoltuk, hogy sokkal több van ott... pedig de. nem lehet leírni, csekk a képeket.

A közlekedés egyébként meglepően könnyedén megy..

1. Dolmus leintése, vagy állomásra sétálás
2. Bemondjuk a végső úticélt és elvisz a köv. átszállásig
3. Ha az átszállásnál, ált. nagyobb dolmusparkolókban, legalább 4-5en egy irányba mennek, már indulunk is, nincs menetrend, semmi, így elég könnyű a dolgunk..

ami meglepő még, hogy mindenhol találkoztunk angolul beszélő fiatalokkal-idősekkel, kurdokkal... ezt sem gondolná senki.

Estére visszaértünk Diyarbekirbe egy utolsó éjszakára.
A már szokásos helyünkre mentünk, ahol tagnap voltunk nargilezni. 30perc alatt megtelt a kis kipárnázott szobánk, és 10 kurd társaságát élveztük..

egyikük olaszul beszélt, többen angolul, innen-onnan Törökország területéről. Jött egy gitáros is, aki énekeltek nekünk és kurd népzenét játszott baglamáján. Érdekes volt, nagyon muzikálisak errefele, mindenki énekelt..és ami érdekes még, hogy én kísérhettem őket egy helyi sámándob szerű dobon... !!jeee

Képeket nézzetek sürgősen.
picasaweb.google.com/gase12/MardinHasankeyf#

köv. rész: Sanliurfa
 

 

8 komment

Címkék: út kurd diyarbakir mardin hasankeyf


A bejegyzés trackback címe:

https://turban.blog.hu/api/trackback/id/tr53693412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magas bubu 2008.10.02. 23:26:06

Hát a képek alapján nem egy szar hely:)! Én is gondoltam, hogy nyitok fénykép tárat, csak rájöttem, hogy a legérdekesebb dolog, amit ma láttam, az az épszerk zh volt....

De mikor irom a zh-t akkor amúgy nyugodt vagyok, mert tudom,hogy Te legalább jól érzed magad és ez minket is boldoggá tesz itthon...:)

a 2008.10.02. 23:34:52

nem rossz...

mindjárt meglátogatlak!

kedves csilla 2008.10.04. 12:31:34

tényleg királyak a képek....bár az épszerk zh is gyönyörű volt..tartóról nem is beszélve...ááá basszus de irigyellek:)meg ott meleg is van..sose lesz szar idő?mer itt esik az eső,hideg van..fűtünk...
ja és kapitól kaptam strasbourgból képeslapot a szülinapomra anno.......:)

poc(o_O)k 2008.10.04. 18:27:54

nekem a hegyoldalban lévő csillag tetszett. az télleg zsír.

én nekem még mindíg jól esz egy turbán

Gás · http://turban.blog.hu/ 2008.10.04. 20:55:29

jah, elég lájt az idő..főleg itt lenn a kősivatag és Mezopotámia határán... Ankarában azért van tél is... enyhe...

Csilli, nem értem mire célzol ezzel a képeslappal? ;)

ne csüggedjetek, az épszerk zh fejleszti a jellemet, én meg csak eltunyulok itt.

nyoszika 2008.10.07. 09:13:27

Gás két-három kérdés:
-hostelt neked is foglaljunk ugye? dávid meg én 24-29 leszünk ott, pilo+tomi 24-31 te mettölmeddig?
-vizumot reptéren olcsobban lehet venni mint itthon? (itt 9 ropoládé)

Gás · http://turban.blog.hu/ 2008.10.07. 09:28:51

nyoszi: háj, vizumot szerintem csak a nagykövettségen, repteret ne kockáztassatok...
hostelt meg nemtom még.. de utánajárok hogy mikor tok ottlenni.... mikor akartok foglalni?

nyoszika 2008.10.07. 21:54:57

mostanában...ezena héten
süti beállítások módosítása