HTML

Translate it

The English version is not as bad as it could be... it's worth a shot anyway.

Turbán

Törökország, Ankara, Erasmus ... kalandok a közel-keleten. METU építész kar fél évig... élet, kultúra, utazás, middle east

Friss topikok

  • csillllla: én pakoltam át a portfóliód :) ügyesen átraktam.... mond azt majd libanonban egy katonának, h "atv... (2009.01.24. 00:09) Jelt adok
  • csillllla: nordsee is van a westendben. mikor jössz haza gás? mi lesz a kivitel vizsgával?:) cs (2009.01.21. 12:34) Újévi Istanbul és munka
  • öcséd: már jócskán elmúlt a buék. irj valami ujat, hogy kommentelhessek. (2009.01.05. 02:25) BÚÉK!!
  • Gás: azt most így bekommentelem gyorsan, hogy itt zuhog a hó, és 24.-e van.. azért ez vicces... és a sz... (2008.12.24. 01:06) Kis életjelet adok, hátha valaki aggódik … :)
  • nyoszika: enmar elvesztettem a fonalat es minden lanyt ludmillanak hivok magamban es lengyelnek gondolok... (2008.12.14. 23:09) Utazgatás nyugaton

2009.01.05. 20:02 Gás

Újévi Istanbul és munka

Ha írok az vagy azt jelenti, hogy valami rohadt érdekes történt vagy hogy tömegesen kérték h írjak vagy leadás lesz 2 napon belül.... nos, ez utóbbi, és ilyenkor minden jobb a rajzolásnál/renderelésnél ... a szobám is milyen tiszta lett, meg pár prison break-et is láttam.. aaaa. de a szilveszter jó volt.

 

Szóval 30.-án éjjel felültünk az Ankara-Istanbul (ez esetben Anadolu) expressre Kamilával, hogy elmenjünk az ESN-Turkey által szervezett szilveszteri bulira. Ő még nem volt arra fele, így beleegyeztem, hogy 31-én és 1-én segítek neki várost nézni, és este haza...
Ez így jól hangzik.

A célom az volt, hogy olyan túrát szervezzek, amin nem unatkozom így negyedszerre a városban, és valami újat is látok.
Reggelre befutottunk a pályaudvarra és irány Sultanahmet városrész (A fontos dolgok itt vannak) ahol a buli is lesz este, itt érdemes szállást keresni... KERESNI ... ki gondolta volna, hogy minden tele lesz szilveszterkor.. :) .. de találtunk helyet, nem máshol mint a Kopasznál, akinél októberben szálltunk.. kis magyarázkodás után emlékezett is rám.

Zuhogó eső szokásosan, de legalább nincs -15 fok és 13cm hó ahogy Ankarában..
Szereztem egy Istanbul térképet is.. ezzel mennyivel könnyebb tervezni .. már érdemes volt visszajönni :)
Elhajóztunk az ázsiai oldalra, hogy megnézzük a Beylerbey palotát.
Bejáratnál tábla, hogy külön fotós jegyet kell venni, ha fényképezni akarok, de akkor se lehet vakuzni, se állványt használni... tipikusan turisták lehúzására egy sötét palotában..

Kicsit meglepődtek, a motozás/átvilágítás után (még a bevásárlóközpontokba is mágneskapun át lehet bemenni), hogy törökül kértünk diákjegyet (angolul nem volt diákjegy kiírva úgy mellékesen:)) de adtak, 1 líra/fő-- én átnyújtottam a fotóstáskám, de csak legyintettek, nem fogták föl, hogy gép van benne, így bevittem..
Kis kószálás után a palotába belépve egy őr idegesen rohant felénk, hogy elkéstünk az idegenvezetésről, és gyorsan átkísért minket a palota másik felébe, ahol csatlakozhattunk a túrához... pár ázott keletnémet turistához.
A végén csatlakoztunk egy másik túrához is, hogy meghallgassuk a palota elejét is, a vicc csak az volt, hogy az egyik szoba az 1. szerint dohányzó, a másik szerint a zenekar szobája volt :) --- mind1. spóroltunk fejenként vagy 15lírát (norm belépő,fotó,idegenvezetés) ..de ez már csak így lesz, mint Pamukkale esetében, ahol bemásztunk ingyen... ez van. kelet-európai rutin

Hajóra fel és át a másik oldalra, hogy felsétáljunk Taksim dombjára, mert ugye ez a rész sem maradhat ki...


Kis hatásszünet ...
STARBUCKS

Életemben először beültem, mert annyi jót hallottam a felvilágosult nyugat-európai társaimtól... nem hiába.. nagy adag jó kávé drágán... (másnap is voltunk ezután:) )
mindenkinek ajánlom, szerintem még nincs otthon... de mintha Nordsee-ről hallottam volna, h nyílt.. szóval ami késik nem múlik.

Utána tovább ázva vissza a hostelbe, és 10-re a buliba.

A Buli

Elvileg olyan 40-en jöttünk csak Ankarából, a többség estére ért le, és a buli után reggel 9kor indult haza.. ami azért elég hardcore.. ennél csak egy valami durvább, másnap várost nézni :D

Szóval jó zene, végtelen pia, sok tánc és társai.. nagyon sok ember.

f6-ra értünk vissza a hosztelbe, ahol szépen beállítottuk az összes mobilunkat (4) ébresztőre 9-re, mert reggeli/tus/kicsekkolás 10 ig.. durva de sikerült, és nem is voltam (annyira) kész napközben.

Napsütés, szép idő jee. úgy látom ebben a városban 52% az esélye a napsütéses időnek.

Kamila megnézte a szokásos dolgokat a környéken, én addig emberek fejeit fotóztam, mert már minden más megvolt az elmúlt időben..
Utána ettünk, majd elvillamosoztunk 20percnyire egy bizánci aquaducthoz, majd visszasétáltunk egészen a galatatoronyig! ami kb 2 óra volt... fel-le hegyen-völgyön hídon-hentesen.
utána kávé, majd séta, kaja stb vissza a csomagunkért, este 10kor indult a vonat..

ennyi. Jó túra volt.
szóval most munka szerdára, meg makettezés! ahh. sírni fogok.
de 20.ára kész leszek a végső leadással, vizsgám nincs ;)
képek jönnek lassan, majd töltök föl a karácsonyi partiról, hóról meg újévről.
 

2 komment

Címkék: buli alvás suli út pia buék turista isztambul istanbul ankara


A bejegyzés trackback címe:

https://turban.blog.hu/api/trackback/id/tr1859977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyoszika 2009.01.12. 00:23:51

már itthon is van starbucks, öcsi!
a nordsee viszont kizárt dolog mert nemtudom

csillllla 2009.01.21. 12:34:54

nordsee is van a westendben.
mikor jössz haza gás?
mi lesz a kivitel vizsgával?:)
cs
süti beállítások módosítása