HTML

Translate it

The English version is not as bad as it could be... it's worth a shot anyway.

Turbán

Törökország, Ankara, Erasmus ... kalandok a közel-keleten. METU építész kar fél évig... élet, kultúra, utazás, middle east

Friss topikok

  • csillllla: én pakoltam át a portfóliód :) ügyesen átraktam.... mond azt majd libanonban egy katonának, h "atv... (2009.01.24. 00:09) Jelt adok
  • csillllla: nordsee is van a westendben. mikor jössz haza gás? mi lesz a kivitel vizsgával?:) cs (2009.01.21. 12:34) Újévi Istanbul és munka
  • öcséd: már jócskán elmúlt a buék. irj valami ujat, hogy kommentelhessek. (2009.01.05. 02:25) BÚÉK!!
  • Gás: azt most így bekommentelem gyorsan, hogy itt zuhog a hó, és 24.-e van.. azért ez vicces... és a sz... (2008.12.24. 01:06) Kis életjelet adok, hátha valaki aggódik … :)
  • nyoszika: enmar elvesztettem a fonalat es minden lanyt ludmillanak hivok magamban es lengyelnek gondolok... (2008.12.14. 23:09) Utazgatás nyugaton

2008.09.12. 22:37 Gás

Ankaratúra (sok kép)

Ma voltunk egy kisebb túrán Ankarában, busszal mentünk, és kül. látványos dolgokat néztünk meg. Ezekről következik egy rövidebb beszámoló, sok képpel.-egy mecset, Anatólia múzeum, Ankara vár, ez+az.

most leírom sorban, hogy hol mi volt, a képek a végén lesznek!

Először egy mecsethez mentünk, ami elég kicsi volt... bent nem csináltam jó képet, de a környezet amúgy is érdekesebb volt. Düledező házak, kis sikátorok, érdekes dombok a képeken. Egyik képen Eszter is látható egy Carter nevű amerikai sráccal.

Vissza a buszba: a következő állomás a múzeum. Ez a térség leggazdagabb múzeuma, az épület egy ottomán pasa bazaar-ja volt, egyik képen ez is látható. A múzeum sztem nagyon jó, a benti leletekről is lesz pár kép., egyiken Dan az angol gyerek, próbál hozzáértően nézni... szerencsére lehetett fotózni, de sajnos a megvilágítás nem volt mindig a legjobb (fotózás szempontjából, vakuzni nem lehetett). A neolotikumtól kezdve, az asszírok és hetitákon keresztül a görög-római, bizánci és ottomán leletekig mindennel foglalkozik; pl.: Catalhöyük-kel, ez egyébként is  nagy kedvencük ...

(tegnap, vagy előtte volt egy éptöri óránk, egy néni vetített képeket a térség építészeti emlékeiről, tk. höyükről, vicces volt... sztem mi majdnem mindet letudtuk rajzolni éptört szigorlat idején (nekem még friss, azért emlékeztem... ), de volt itt városos vonatkozás, Priene és Miletos is..gondolom mindenki élvezettel olvassa vissza ezeket :) ...mindenesetre a fél társaság elhagyta a termet az óra vége előtt...(én persze nem))...

a múzeumból is lesz pár kép, leletek stb, egyiken egy görög szobor egy ausztrál lánnyal, Rachellel... vicceskedés.

ezután gyalog tovább, felfelé egy hegyre... a múzeum fölötti panoráma-kajáldába... elég jó a kilátás és kaptunk vmi pite nevű kaját, amit elfelejtettem lefotózni, de kb. négyzetekre szeletelt sajtos pizzaként kell elképzelni.. némelyik húsos volt, de az nem ízlett... egyik képen a helyi néni éppen gyúrja a tésztát...
meg kaptunk egy spéci italt, amit Ayran-nak hívnak... joghurt+víz+só ... kb. híg joghurt.. én ennek ellenére megittam...

tovább fölfelé az Ankara várba... sikerült megmászni, elég durva, mert a várfalakon sétáltunk kb 100an egyszerre.. nem volt korlát, csak a szél fújt.. de nem esett le senki... erről 2 kép.....

végül a városba vissza, itt kicsit szétszakadtunk, mert 2 busszal utaztunk és kisebb káosz után 6an mentünk kávézni... zacos brutál török kávét... nem ittam 1 hete kb., szal kicsit beütött...

hát ennyi mára, holnap utazunk a Fekete-tengerhez, 4óra az út.. gondolom mindenki sajnál... szal a hétvégén nem leszek.. arról írok next.

jönnek a képek, a fent leírtak sorrendjében. hello.

u.i (sajnos a kepek itt ott kicsit kilógnak fél centit max, emrt nemtudom még mekkora az ideális méret, és itt nehézkes utólag állítgatni. szal bocs, majd megoldom)


 

12 komment

Címkék: vár múzeum ankara anatólia


A bejegyzés trackback címe:

https://turban.blog.hu/api/trackback/id/tr17661029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magas bubu 2008.09.13. 10:48:37

Hát most itthon 4 napos össznépi sajnálkozás van, hogy Neked a Fekete-tengernél kell nyaralnod.
Nem lesz könnyű, de kiheverjük. Valami kárpótláson gondolkodunk, amivel boldoggá tehetünk majd téged. Mondjuk egy ilyen duplós kisoroszlánt kapsz, ha kibírod ezt a 4 nehéz napot. Olyat amilyet kiállítanak a múzeumban is. Ezeket mind Kínában gyártják, ne dőlj be nekik, ha azt irják alá, hogy 10000 éves....:D
Az ayran meg jó másnapra. Próbáld ki!!

Ma kapsz tőlem 8-at...
Amúgy 50 a maximum:D Várjuk a következőt bejelentkezésed tengerparti képekkel.

vikike 2008.09.13. 11:31:39

Egyelőre komolyabb hozzáfűzni valóm nincs, csak azért írok, hogy tisztában legyél vele, hogy a Dóra+Csilla marketing jól működik.
A szobádba majd küldök egy rózsaszín falvédőt, vagy egy macis függönyt a rácsos ablakra, mert elég sivárnak tűnik. Amúgy zsír.

nyoszika 2008.09.13. 22:50:35

az utolso kép kifejezetten tetszik Gáspár

V 2008.09.14. 11:33:26

végre én is megnézte a fenomenális blogot gás. a nyelvezet egyenlőre rendben van, ne halgass a kapira mert csak azt akarja hogy rossz legyen.

u.i.: csodálkozol ha fosol mint aki uborkát evett aludt tejre ha ilyen fehér habos lötyiket iszol? :P

ági 2008.09.14. 11:34:50

Szia!

A marketing tényleg jól müködik, mindenkihez eljutott már az oldal címe:) Jók a képek, csak így tovább, kiváncsian várjuk!

V 2008.09.14. 11:36:12

hja és gondoltam egyet és ki akartam javítani az előző postomban a helyesírási hibákat de haoz reisztrálni kell. nosza. beírom a kis nevemet meg email címemet és azt mondja már foglalt az emailcím... lehet rajtam kívül még más is használja... :P

poc(o_O)k 2008.09.14. 11:39:23

na mostantól ez lesz a nevem jól regisztráltam és mostmár soha többé nme kell beírni a rohadt nevemet.

dani 2008.09.14. 15:29:12

kiváncsi vagyok már hogy a fekete-tenger tényleg fekete!

blez 2008.09.14. 18:00:16

cső.
jó lesz.
tojjad.

márti 2008.09.15. 20:22:15

találkoztam Feri bátyóval és megemlítette, hogy "milyen rendes gyerek ez a Gáspár (nem Gazsi!), hogy hozott nekem fényképeket..."

Pilo 2008.09.15. 21:21:01

Mi az ott a kávé mellett? friss tehéntej mmmm

Gás 2008.09.16. 17:28:56

tehéntej? nem.. itt minden kecsketej kb. ..de miről beszélsz? az egy zselés csokis izé mellette, meg víz..
süti beállítások módosítása