HTML

Translate it

The English version is not as bad as it could be... it's worth a shot anyway.

Turbán

Törökország, Ankara, Erasmus ... kalandok a közel-keleten. METU építész kar fél évig... élet, kultúra, utazás, middle east

Friss topikok

  • csillllla: én pakoltam át a portfóliód :) ügyesen átraktam.... mond azt majd libanonban egy katonának, h "atv... (2009.01.24. 00:09) Jelt adok
  • csillllla: nordsee is van a westendben. mikor jössz haza gás? mi lesz a kivitel vizsgával?:) cs (2009.01.21. 12:34) Újévi Istanbul és munka
  • öcséd: már jócskán elmúlt a buék. irj valami ujat, hogy kommentelhessek. (2009.01.05. 02:25) BÚÉK!!
  • Gás: azt most így bekommentelem gyorsan, hogy itt zuhog a hó, és 24.-e van.. azért ez vicces... és a sz... (2008.12.24. 01:06) Kis életjelet adok, hátha valaki aggódik … :)
  • nyoszika: enmar elvesztettem a fonalat es minden lanyt ludmillanak hivok magamban es lengyelnek gondolok... (2008.12.14. 23:09) Utazgatás nyugaton

2008.10.21. 20:04 Gás

Bergama felmérése és amikor átugrottam Isztambulba a napkeltére

Bergamába (Pergamon) utaztunk; Hatvan 4.éves építész + kb. 10 tanár, a „restoration and conservation” – tárgy keretében. 11 óra busszal, de az előzőekhez képest ez semmi, simán aludtam… reggelre megérkeztünk, és azonnal kezdetét vette a munka.

5 csoportba osztottak minket, és elindultunk felfedezni az ottomán városrészt. A 60 diák (1 évfolyam) 80%-a lány, és minden tanár is nő volt… a fiúk: 8 török, 1 szír, 1 pakisztáni, 3 albán + Bastian+én az Erasmussal… Nem akarok senkit megsérteni, de csak a sok lánynak tudom betudni, hogy 3 percenként megálltunk egy egyenes úton, hogy mindenki megtalálta-e a térképen, hogy épp hol vagyunk. Mondjuk Bastiannal jót szórakoztunk, de azért negyedévesen ez kicsit durva… főleg hogy,– ezt egy későbbi posztban akartam leírni, de idevág- itt 4. év után végeznek, megkapják a basic diplomájukat és aláírhatnak! Majd pár képen látszik, sok kiscsaj és jövőre már akár toronyházat tervezhetnek.. na mind1, ki tudja… a társaság egyébként jó volt.

Az én csoportom kapott egy utcát, amit elemeztünk meg felmértünk, aztán a kül. emlékekhez is ellátogattunk.. nem volt nehéz, csak sok, 3 nap munka, felmérés lézer nélkül.. de ugye a rutin..meg az évek; így hamar kész lettem, és még a tanárnak is tetszettek a rajzaim…

Aki kitalálja, hogy ezen a képen mit csinálok, az kap egy túrórudit:

A tantárgy, ahogy régebben írtam már, éptöri+műemlékvédelem+várostervezés egyben. A feladat folytatása, egy utópia megalkotása, amiben az elemzett problémákra válaszokat találunk… meg megőrizzük az értékeket blabla… lásd város 3-4;
Szerencsém volt, mert jó csoportban voltam, a tanár áll. a legrendesebb, nem nagyon hajcsároskodott és a helyiek is folyamatosan láttak el minket kajával, teával, gyümölccsel… (ja igen, első nap fáról szedtünk gránátalmát! És meleg volt végig!).

Az akropoliszt 3. nap látogattuk meg, képek a helyükön.

A 4. nap a terv szerint hazaút lett volna, de nekem egy másik kurzus keretében át kellett mennem Isztambulba, egy pályázat tervezési helyszíneinek lecsekkolására A jegyet megvettem, és 8 óra alatt át is értem, jó volt ismét a buszon tölteni az éjjelt… hajnali 5re meg is érkeztem; volt egy kézzel skiccelt „térképem”, hogy hol lesz a találkozó és egy időpontom: 10:30.
Ez így leírva elég reménytelennek tűnik, de meglepő módon, hipp-hopp eljutottam a város ezen részére… felmértem a terepet, körbekérdezősködtem, majd elindultam egy sétára a nagy bazár és pár hatalmas dzsámi irányába, így hajnali 6kor, vasárnap…
Az egész városrészen szerintem én voltam ébren egyedül, kihalt utcák, nulla ember, csak macskák meg szemét mindenhol… (ez a terület teljesen kp-i). érdekes volt.

10:30-ig vettem még vizet, meg lealkudtam 1 db almát a felére. A csoporttal – 2tanár, 3 lány+én + pár építészhallgató, akik ott dolgoznak épp / már végeztek (lányok persze) sokat hajókáztunk az Aranyszarv-öböl egyik feléről a másikra, ettünk az egyik kortárs múzeum mellett (egyik terv. helyszín), megnéztük az aktuális kiállításokat (nekem tetszettek, majd aki jön, annak megmutatom).
A területen egyébként a város első erőműve van. Na és ki tervezte 1900-as évek elején? A Ganz művek, ezért is éreztem magam kicsit a millenárison… még az egyik múzeum is a csodák palotája volt… csak menőbb kiadásban és ingyen.

5körül, hót fáradtan visszaértünk a kiindulási pontunkhoz. Ekkor többen elbúcsúztak, a tanárok leléptek, így ottmaradtam pár lánnyal. Ekkor esett le nekik, hogy nekem még nincs meg a jegyem vissza Ankarába, és elkezdtek pánikolni… helyettem is.. pár b-terv után sikerült az egyikük ismerősével beszélni, aki neten talált nekem egy vonatjegyet. jee.

Újra szétváltunk, többen busszal haza, de nekem még volt időm 11:30-ig, szóval az egyik itt élő lány megmutatott pár dolgot a városban, megnéztem a Hagia Sophiat sötétben, majd találkoztunk azzal a barátnőjével, aki a jegyet vette nekem.. vízipipáztunk, meg teáztunk, majd elkísértek majdnem a vonatig.. alvás a vonaton.

Egyedül szerintem még mindig ott lennék… szóval szerencsém volt, meg rendesek voltak (írtam már negatív tapasztalatot?)

Szóval most itthon, munka, be kell hoznom a lemaradást, amit Bergamával vesztettem el, az egyik török röpdogám is 2es alá-alá lett átszámítva :D … még jó, hogy most van 3 napom dolgozni, mert utána megyek vissza Isztambulba találkozni a blog leghűségesebb olvasóival...

mit csinálok a képen? vélemény? hello.

u.i. A Csillinek mindenki gratuláljon sürgősen! Aki nem tudja miért, az csak a kezeit figyelje.

13 komment

Címkék: suli felmérés múzeum út isztambul istanbul pergamon csilli bergama ottoman


A bejegyzés trackback címe:

https://turban.blog.hu/api/trackback/id/tr41725267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

öcséd 2008.10.21. 23:07:13

szerintem megméred, hogy milyen magasan van a kezed a talajtól.

kedves csilla 2008.10.22. 01:25:52

köszönöm köszönöm igen végre elmentem manikűröshöz:)

édesjóanyád 2008.10.22. 10:38:52

szerintem tartod a falat...

daniel 2008.10.22. 11:53:16

szerintem megméred mennyire sikerült beleolvadni a háttérbe! de látszik a mérőszalag hosszán hogy nem annyira sikerült hiszen kilóg a borzas hajad, és a nadrágoddal is az ajtó elé kellett volna helyezkedned! :-)
és akkor már csak az órád rikít, de azt előbb-utóbb úgyis lelopta volna valaki ;-)
...szerintem...

PP 2008.10.23. 13:00:11

A képen azt látjuk, amint bejelölöd a Nagy Pesti Árvíz vízszintjét a felújított Rókus kápolna oldalán.

öcséd 2008.10.23. 13:16:22

más téma:
az objektíved jól működik. halk, pontos, stb
van hozzá 3 szűrő, polár, uv, és egy lila. le van írva, hogy melyik mire jó, de pár dolgot kihagytak a jellemzésből, vagy túlbonyolítják, úgyhogy majd ha érdekel, akkor elmesélem.
részemről most ennyi.

dori 2008.10.24. 19:40:16

A válasz: Szintezel azzal a csőféleséggel...:-) (vagy nem)...

édesjóanyád 2008.10.24. 22:33:20

helyesbítek:most látom, török pincéből bort szívsz

blez 2008.10.26. 13:45:58

off
ha van kedved sielni jönni gás szójjál.
jan30-feb8
van info az iwiwes oldalamon, felraktam a plakátot.
amugy télleg szintezel.. gondolom a magasságot hozdo vagy viszed.

etter 2008.10.26. 20:07:35

te is isztanbulban voltál a hétvégén? vagyis hogy most vagy ott, gondolom, az emberekkel akik jöttek ide, vagy ki tudja... mindegy már:) csak én ma jöttem vissza onnan. néha lehet tényleg nem ártana kommunikálnunk, de így sokkal viccesebb.

édesjóanyád 2008.10.26. 22:02:42

hi!
Melyiket olvasod vajon előbb?
Próba szerencse: hol, hogyan,minden ok-e?
Többiek? Léci pici hírt!

magas bubu 2008.10.30. 23:38:40

Hellobello!
Megérkeztünk Ákossal! Kösz a lehetőséget. Király volt nagyon. Képeket majd küldjél, ha lesz időd, de tudom, hogy az erasmusos élet nem a sok szabadidőről szól.:)
Mindenki izgatottan várja itthon a következő bejegyzést. Valami vicceset írjál istambulról...és ne feledd Yussuf bölcsességét: "If it rains everything is possible!":)

Gás 2008.10.31. 15:20:43

hi. Kapi már jön is a post, a csöves kérdésre a Dóra adta az első helyes választ, gratulálunk.. kapsz egy ingyen hetet Feribá tankörébe...
blez: síelés ügyben majd írok neked...van még 5napom
süti beállítások módosítása