HTML

Translate it

The English version is not as bad as it could be... it's worth a shot anyway.

Turbán

Törökország, Ankara, Erasmus ... kalandok a közel-keleten. METU építész kar fél évig... élet, kultúra, utazás, middle east

Friss topikok

  • csillllla: én pakoltam át a portfóliód :) ügyesen átraktam.... mond azt majd libanonban egy katonának, h "atv... (2009.01.24. 00:09) Jelt adok
  • csillllla: nordsee is van a westendben. mikor jössz haza gás? mi lesz a kivitel vizsgával?:) cs (2009.01.21. 12:34) Újévi Istanbul és munka
  • öcséd: már jócskán elmúlt a buék. irj valami ujat, hogy kommentelhessek. (2009.01.05. 02:25) BÚÉK!!
  • Gás: azt most így bekommentelem gyorsan, hogy itt zuhog a hó, és 24.-e van.. azért ez vicces... és a sz... (2008.12.24. 01:06) Kis életjelet adok, hátha valaki aggódik … :)
  • nyoszika: enmar elvesztettem a fonalat es minden lanyt ludmillanak hivok magamban es lengyelnek gondolok... (2008.12.14. 23:09) Utazgatás nyugaton

2008.09.23. 09:26 Gás

A suli annyira komoly, hogy Eskisehir-be utaztunk

Igen, a suli nem túl izgi egyelőre, ezért hirtelen felindulásból, a hétvégén páran elugrottunk Eskisehir városába, ami kb. félúton van Ankara és Isztanbul között. Pénteken reggel indultunk 6-an: Paolo, a nem hívő olasz, Lukasz, Asia és Kamilla a lengyel-magyar barátság jegyében, Bengisu a török, hogy túléljük és ne basszanak át 3 percenként, és Én, hogy... ööö.. ide mindenki kitalálhat egy neki tetsző befejezést...

 

A 3 órás vonatút elég kényelmesen telt, tiszta kocsi, kaja-vagon, olyan mint egy otthoni intercity... (csak ez egy mezei vonat)..át a török sivatagon, ami inkább sziklás-köves táj. Eskisehir városa híres a pubjairól, pezsgéséről és ottomán városrészéről...ahogy megtudtam a vonaton... szóval érdemes volt felkelni 6kor.

Egy Otel-ben szálltunk meg, ami magyarul hostel. Teljesen ok volt, egyedül a WC volt a szokásos török guggolós-kapaszkodós luk a padlóban... még szerencse, hogy a jó kis kajáldákban, ahol ettünk, normál „áláfranka” wc volt... igen, ez fontos téma... mivel az egész török kultúra a kajálásra épül...szóval..

A városban tényleg nagy az élet, teljesen EU-kompatibilis, talán a szokásos kutyákat, és ízléstelen arany színű random szobrokat leszámítva. Még a villamosuk is jobb mint a mi hüdeszuper kombínóink.(képek)

Késő délután természetesen kipróbáltuk a helyi nargile-ket is (vízipipa), és zaccos török kávéból is jósoltattunk... ami annyira nem nyűgözött le, mint amennyire vártam, de azért megtudtam, hogy inkább közösségi épületekkel fogok foglalkozni, mint lakóházakkal, és hogy van egy testvérem, aki magasabb mint én... hmm.

Az epres-mentolos vízipipa és egy jó kis bár után, (ahol spiderman és yoda képeken kívül érdekes grafikák is voltak) egy pubban kötöttünk ki, ahol live koncert volt. Épp a török Kurt (Kurd - haha) Cobain énekelt, a közönség pedig énekelte vele a világhírű török slágereket... de nem volt rossz. Utána jött a nem várt meglepetés, a lokál metál csapat. Mindenféle jót játszottak, a duplázó nem pihent... a közönség meg a székeken ülve headbangelt!!... csak mi, turisták ugráltunk... Eddigre Bengisu -akinek remélem jól írom a nevét – eléggé elkészült, ezért van pár érdekes fotó róla …(elöljáróban)

A koncert tehát jól telt, a legviccesebb a basszusgitáros volt, a közel-kelet Kapitány Mátéja, nézzétek a képeket, rohadt vicces :D

 

Másnap ellátogattunk a mecsetbe is, ahol passzívan részt is vettünk az aktuális szertartáson... persze csak 3-an fiúk. A nőknek egy külön, elkülönített kb. zárt részre szabad csak belépniük... fejet, vállakat elfedve...

Az ottomán városrész szintén izgalmas volt; színes házak és egy nagyon kedves néni. Bementünk egy szimpatikus ház udvarába, és kávét és teát rendeltünk, a néni pedig elkezdett mesélni. Megtudtuk, hogy a családja ebben a házban élt az idők kezdete óta (300 éve) és hogy nemrég renoválták (ezért is örült nekem kiváltképp, mikor megtudta, hogy építészetet tanulok.. (és nem matematikát, mint Paolo, vagy political sciencet, mint a többiek)). Ezenkívül mesélt apjáról és nagyapjáról, akik a híres helyi „kő”, a mareschaum, vagy seafoam megmunkálásának mesterei voltak. Mutatott is egy sétapálcát, ami ilyen kőből készült, és amilyet a nagyapja Atatürknek is készített (ezt láttuk a mauzóleumban 4 bejegyzéssel ezelőtt..ugye-ugye- mik vannak). Végül írtunk a vendégkönyvébe, fotózkodtunk és eljöttünk. Megvendégelt minket, nem fogadott el pénzt... ez a tipikus török vendégszeretet, Bengisu szerint arisztokrata családból való volt...

Hazaindulás előtt a bazárba látogattunk még el, ettem egy újfajta spec. édességet, valami pudingfélét, aminek elfelejtettem a nevét, de jó volt.. utána út haza, sör a vonaton.

 

Jó volt.

 

Itthon egyébként nem költözhetek a padlásra... talán jobb is így, de szerencsére ma találtam egy lakást a közelben, Ali-nál a töröknél, aki statisztikát tanul...csak Aschi fog hiányozni, akiről van kép az előző postban, ha valaki nem látta még. Erről a kirándulásról képek a picasa albumban, csekk a jobboldali linken ott:Eskisehir album.

 

A következő rész tartalmából (szerintem):

Ali...egyetemről még nincs mit.

 

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://turban.blog.hu/api/trackback/id/tr61677092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

magas bubu 2008.09.23. 19:10:44

Wow! Alig van itthon ember, aki nem szeretne most cserélni veled.

De emiatt ne érezd magad szarul.... tényleg... Itthon terjed az influenza, egyre több az álmatlan arc az egyetemi folyosókon. Pörög a suli 100-al, készülnek a jelenléti ívek, fénymásolodnak a zárthelyi feladatok, mi meg gyártjuk a buzi paprikaszárító üzem terveket mezőből. De örömmel halljuk, hogy lassan lassan talán elkezdődik a suli Ankarában is.

A két smároló csaj, ammi??? Tied melyik? Képeken kit kell néznünk?

Keep writing...

kedves csilla 2008.09.23. 20:52:46

gás, ezeken a képeken mindenki ölelget mindenkit, csak téged senki.....nyugtass meg,h csak kép nem készült róla...
egyébként a lányok smárolása után jöttetek ti paoloval,mint az amerikai pitében?:)

vik 2008.09.23. 21:19:27

én is olvasom a blogot ne szarjál be.

viccesek a kis szines házikók

Gás 2008.09.24. 15:15:04

hát.. mivel én fotóztam, nem látszik soha, hogy éppen engem ki ölelget.. hmm? :)
kapinak meg üzenem, hogy törökül a kapi = ajtó ..
a paprikaszárító meg egy nagy hülyeség, én el se mentem arra a zh-ra. egyébként indul a suli ittis, köv. posztban érintem.

blez 2008.09.24. 18:46:33

engem is leteritett valami betegség és az egyetlen ami tartotta bennem az életet, hogy végre, VÉGRE van új post.
még.

blez 2008.09.24. 18:47:04

ja és ajtó.. haha:))))

öcséd 2008.09.24. 21:06:15

igaza van a KV-nak, magasabb vagyok nálad.
mellesleg küldtem neked egy emailt, fontos kérdésekkel. olvasd. válaszolj. ne csak utazgass.

dori 2008.09.24. 22:44:27

Valóban nagyon izgalmas és irigylésre méltó az élet ott...:)
de Gás lehet h nem olvastam elég figyelmesen a blogod :) de miért nincs hol laknod....? Nem úgy mentél ki h lesz hol ...?

Gás 2008.09.25. 10:40:13

Kedves Dóra! ajánlom figyelmedbe az előző postot: KURD, ott megemlítem az indokokat..de pontosítok akkor itt: Amikor jelentkeztem, volt egy ár a jelentkezési lapon, amennyibe a szoba kerül majd, de itt hamar kiderült, hogy ez nem teljesen igaz.. mert 2x annyiba kerül... ennyiért, mint kiderült, 2 teljes házat lehet bérelni a környéken, vagy 1et szaunával és jakuzzival... szal leléptem...

daniel 2008.09.28. 13:37:02

Gás, ne felejtsd el, te a lengyel-magyar barátsághoz kellsz! hogy képviseld a magyar oldalt!
egyébként meg kinek az oldalát kell olvasnunk hogy rólad nézzünk berúgós, csajozós, ugrálós képeket?
süti beállítások módosítása